iBASX helpt om het
maximale uit gebouw
én medewerker te halen

Een modulair systeem met ongekende mogelijkheden

iBASX is hét unieke softwaresysteem van HEYDAY. Op basis van sensoren verzamelen we informatie over de bezetting en benutting van de werkomgeving in een gebouw. Op basis van deze informatie krijg je objectief inzicht in het gebruik van een pand, waardoor je beter kunt sturen op kosten en je de productiviteit van medewerkers weet te verhogen.

Ook voor de gebruikers van een pand biedt het systeem mogelijkheden. Zo kunnen gebouwgebruikers op basis van real-time informatie snel een passende, beschikbare werkplek of ruimte vinden. Daarnaast geef je ze met de servicetools toegang tot alle facilitaire services.

Het iBASX platform

iBASX is een Software as a Service (SaaS)-oplossing. Dit betekent dat de software als online dienst wordt aangeboden, waardoor je geen applicatie hoeft te installeren. Hierdoor beschik je altijd over de laatste versie en is het platform beschikbaar via elk device.
 
Het platform biedt zowel de voordelen van een Facilitair Management Informatie Systeem als de eenvoud van hedendaagse applicaties. iBASX is continu in ontwikkeling, want de mogelijkheden zijn eindeloos. Op dit moment zijn de volgende tools beschikbaar:
 
  • Meten van werkplek- en ruimtebezetting 
  • Reserveren van uiteenlopende faciliteiten
  • Melden van (ver)storingen en serviceverzoeken
  • Zoeken en vinden van collega's in een flexwerkomgeving of contactinformatie
  • Bundelen van informatie over facilitaire voorzieningen en (gebouw)installaties
  • Genereren van managementinformatie
  • Informeren van gebruikers over faciliteiten of dienstverlening
2.iBASX-597x609-03
whitepaper uitdagingen en kansen in facility management

Uitdagingen en kansen in facility management

Handvatten voor facility managers om de organisatie te laten groeien en bloeien.

Download het whitepaper

Meten van werkplek- en ruimtebezetting

iBASX meet real-time de bezetting van werkplekken en -ruimtes. Sensoren registreren anoniem de bezetting op werkplek of -ruimte niveau. Hierdoor is geen handeling van een gebouwgebruiker of verbinding met app, Bluetooth of WiFi nodig. De metingen zijn objectief, betrouwbaar en volledig gebruikersonafhankelijk. Dit maakt het mogelijk dat iBASX volledig autonoom functioneert.
 
  • Actueel inzicht in gebruik van ruimtes en werkplekken
  • Anonieme metingen volgens AVG richtlijnen
  • Onafhankelijk van handeling of apparaat van eindgebruiker
7.iBASX-597x609
3.iBASX-597x609-03

Locatie bezetting

Met iBASX bied je een gebruiker in één opslag inzicht in de actuele bezetting van werkplekken en -ruimtes in een pand. Dit is zowel op een plattegrond als in lijstweergaven op te vragen. Van elke werkruimte- of werkplek is aanvullende informatie beschikbaar, denk aan type werkplek, foto of specifieke eigenschappen zoals een werkplek met dubbele monitor. Met de handige zoekfunctie kan gezocht worden naar een specifieke werkplek, bijvoorbeeld een concentratiewerkplek.

  • Interactieve 2D/3D gebouwplattegrond
  • Weergave bezetting op verschillende niveaus (locatie, etage of bouwdeel)
  • Vinden van een geschikte werkplek passend bij de activiteit
  • Zoeken op basis van locatie, afdeling of type werkplek
  • Narrowcasting van bezetting per etage

Genereren van managementinformatie

De verzamelde sensordata is eenvoudig om te zetten in managementinformatie, zodat dit eenvoudig geanalyseerd kan worden. Met de online rapportage tool is het mogelijk om grafieken te genereren op basis van een scala aan selectiemogelijkheden. De gemaakte visualisaties zijn in diverse formats te exporteren, denk aan CSV en JPG.

  • Onbeperkt toegang tot verzamelde data in het verleden
  • Selectiemogelijkheden om verschillende grafieken te genereren
  • Eenvouding visualisaties maken voor rapporten of presentaties
A3A1818-597x609
Gul-1C1A9671-597x609

Reserveren van uiteenlopende faciliteiten

Via iBASX is het mogelijk voor gebruikers om vergaderzalen, werkplekken en ruimtes te reserveren. Aanvullende faciliteiten, zoals catering of audiovisuele middelen, voeg je direct aan de reservering toe. De reserveringsmodule is continu in ontwikkeling en kan volledig op maat worden ingericht. 

Hiernaast biedt iBASX de mogelijkheid om bij elke vergaderzaal de reserveringen weer te geven op digitale roomdisplays. Via deze displays kunnen reserveringen ook direct gereserveerd worden.

  • Via elk apparaat reservingen maken, wijzigen of annuleren
  • Automatische reserveringsbevestigingen per mail
  • Filtermogelijkheden op onder meer locatie, ruimtecapaciteit of faciliteit
  • Het tonen van reservingen op roomdisplays en narrowcastingsystemen

Melden van (ver)storingen en serviceverzoeken

Via iBASX kan een gebruiker een (ver)storing doorgeven of een service aanvragen. De facilitaire organisatie neemt binnenkomende meldingen direct in behandeling. Via de app is het ook mogelijk om de status van een (ver)storing of serviceverzoek te volgen. Alle lopende én afgeronde meldingen, inclusief bijbehorende informatie, zijn eenvoudig te exporteren naar Excel.

  • Eenvoudig doorgeven van een storing via de app
  • Direct inzicht in status en afhandeling
  • Chatfunctie voor contact met serviceverlener
4.iBASX-597x609-03
5.iBASX-597x609-03

Vinden van collega's

Medewerkers kunnen 'inchecken' op een werkplek, ruimte of locatie om vindbaar te zijn voor collega’s. De keuze om vindbaar te zijn kan elke medewerker zelf maken. Dit maakt iBASX privacyproof.

Zoeken kan op zowel voor- en achternaam als op afdeling, functie, expertise, etc. Het is mogelijk om het telefoonnummer en e-mailadres toe te voegen aan het profiel van een gebruiker, zodat er gemakkelijk contact kan worden gezocht. Met één druk op de knop bel je een collega of start je het schrijven van een e-mail.

  • Inchecken op de werkplek
  • Vindbaar voor collega’s
  • Alle contactinformatie bij de hand

Bundelen van informatie over facilitaire voorzieningen en (gebouw)installaties

iBASX ontsluit informatie over de aanwezige facilitaire voorzieningen en (gebouw)installaties. Van klimaatunits tot koffieapparaten, van audiovisuele voorzieningen tot het toegangscontrolesysteem.

Geen lange zoektocht meer naar de juiste informatie, maar alle relevante informatie real-time beschikbaar op één plek. Zo krijgt elke facilitair medewerker, en indien gewenst ook elke leverancier, relevante informatie tot zijn of haar beschikking. Denk aan onder meer:

  • Contact- of contractinformatie
  • Onderhoudshistorie
  • Assets gevisualiseerd op plattegronden
  • Handige zoekfuncties
  • Gebruikershandleiding
3.iBASX-597x609
5.iBASX-597x609

Informeren van gebruikers over faciliteiten en dienstverlening

Met één muisklik kun je gebruikers informeren over de verschillende faciliteiten en de facilitaire dienstverlenining. Je kunt gebruikers op twee manieren informeren: met een nieuwsbericht of een informatiepagina. Het nieuwsbericht wordt getoond in het dashboard en is daardoor niet te missen. Denk hierbij aan werkzaamheden in of rondom het gebouw.

Daarnaast kunnen pagina's gecreëerd worden voor aanvullende informatie, zoals het aanbod van het bedrijfsrestaurant of informatie over ARB
O, parkeren of evenementen.

  • Eenvouding informeren van gebruikers
  • Content naar wens in te vullen
Een greep uit onze klanten

Wil je weten of jij slim met je werkruimte omgaat?

Neem vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. We laten graag zien hoe iBASX helpt om het maximale uit een pand én de gebruikers van een pand te halen.

Neem contact op