Onze meerwaarde

Wij versterken de beleving op de werkplek

Als Bob Mols zijn ogen sluit ziet hij hoe een werknemer via een app op zijn telefoon een vergaderruimte reserveert. Hij stelt via dezelfde app de gewenste temperatuur in en bestelt een lunch voor vier personen. Even later krijgt hij een berichtje dat een collega niet kan komen. Deze afmelding komt via zijn agenda bij de medewerker van het bedrijfsrestaurant terecht. En in plaats van vier lunches worden er drie bezorgd. Aan het eind van de werkdag weet de schoonmaker welke vergaderruimtes gebruikt zijn. Alleen die worden schoongemaakt.

Toekomstmuziek? Niet voor de directeur van HEYDAY. ‘Deze slimme app heet MAX en is door onze eigen mensen ontwikkeld. En kan binnen een maand operationeel zijn binnen een organisatie.’ Bob Mols verwelkomt de trend om steeds meer facilitaire diensten eenvoudiger en klantgerichter te maken met innovatieve tools. ‘Ik kan me voorstellen dat zo’n app uiteindelijk een platform wordt waarop de medewerker alle facilitaire en HR-zaken zelf regelt. Dus ook gebruikt om zijn vrije dagen door te geven of om een medische check-up af te spreken bij de bedrijfsarts. De trend voor de komende jaren is het versterken van de beleving op de werkplek. Het gaat om het well-being van de werknemers, met meer ruimte voor individuele keuzes.’

Beleving en duurzaamheid

Het denken over facilitaire services maakt volgens de HEYDAY-directeur een fundamentele verandering door. ‘De aandacht van de klant ging de afgelopen decennia vooral uit naar het integraal uitbesteden van facility management. Nu de basis op orde is en processen efficiënt zijn ingericht, praat ik met opdrachtgevers over hun strategische agenda. Vragen die dan op tafel komen zijn bijvoorbeeld: hoe kunnen facilitaire diensten helpen bij het bevorderen van de vitaliteit? Hoe kan een aantrekkelijke werkplek bijdragen aan een hogere productiviteit? Als ik een open entree wil, wat betekent dit dan voor mijn beveiliging? Hoe kunnen we het hergebruik stimuleren in onze gebouwen of ons bedrijfsrestaurant, zodat we minder weggooien? Het gaat veel meer over beleving en duurzaamheid’, zegt Mols.

Samen winnen

Hierdoor verandert ook de rol van HEYDAY. ‘We zijn de partij geworden die inspireert en verbindt. Daar ligt onze meerwaarde. We brengen onze kennis en expertise – en die van gespecialiseerde marktpartijen – naar de wereld van de klant. We nemen initiatieven om meetings te organiseren, onderzoeken wat werkt en resultaten oplevert. Een voorbeeld is het gebruik van licht. Nu belt iemand naar de Servicedesk om een lampje te vervangen. Maar straks heeft een bedrijf een abonnement op een bepaalde hoeveelheid licht. Al deze ontwikkelingen gaan zo snel, dat een opdrachtgever het niet bij kan benen. En daar zit precies onze toegevoegde waarde. Mijn passie is om dingen beter te maken, om met elkaar te winnen. En dat wil ik bereiken door samen te werken vanuit een gelijkwaardig partnership in een veilige omgeving en wederzijds vertrouwen.’

Bij ‘winnen’ denkt Bob Mols overigens niet primair aan zakelijke winst. Iedereen wint in zijn visie. ‘De werknemer krijgt een veiligere, aantrekkelijke werkomgeving, is vitaler en productiever. En dat is goed voor de organisatie. Maar het is ook goed voor onze planeet en het klimaat. We verspillen minder energie, hergebruiken meer materialen, zorgen ervoor dat installaties minder snel vervangen moeten worden. Al deze acties zorgen ook nog eens voor lagere kosten bij de opdrachtgever. Tel uit je winst.’

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? neem contact op met heyday