Onze meerwaarde

Meedenken met de klant vanuit een onafhankelijke positie

‘Ik kan oprecht blij worden als de slagboom van een parkeergarage open gaat omdat een sensor mijn nummerplaat heeft herkend. Als ik vervolgens ook nog eens met mijn naam welkom wordt geheten en een prima cappuccino krijg aangeboden, heb ik een topdag. En al helemaal als de ontvangst door HEYDAY zo is ingericht.’

Customer experience. Het is een begrip dat bij Tom Dirksen, New Business & Innovatie Manager bij HEYDAY, voor op de lippen ligt. ‘Als de klantreis goed is ingericht, worden mensen daar blij van en worden ze productiever. Het welzijn van de medewerkers en gasten van onze opdrachtgevers staat in onze dienstverlening centraal, daarom zijn opdrachtgevers vandaag op zoek naar servicegerichte oplossingen, zoals integraal facility management. Deze oplossingen vinden steeds vaker steun binnen de gehele organisatie, omdat de toegevoegde waarde van facility management duidelijk zichtbaar is.’

Opdrachtgevers krijgen podium

Als facility management een waardevolle bijdrage levert aan de core business van het bedrijf, neemt het belang van onze dienstverlening toe, redeneert Tom. ‘Onze (potentiële) opdrachtgevers zijn op zoek naar een partij die hen helpt. Ze willen zelf een bepaalde mate van regie houden, bijvoorbeeld door zelf de contracten te sluiten met leveranciers of door aan te sluiten bij een tactisch overleg om gevoel bij de dienstverlening te houden. HEYDAY treedt hierin op als partner die de inhoudelijke expertise heeft om de dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.’

Hoe wint Tom het vertrouwen van zijn gesprekspartner om strategische doelen met hem te delen? ‘Door goed te luisteren en me in te leven in de situatie en wensen van de organisatie. Ik ga het gesprek volledig open in en ben oprecht geïnteresseerd in een kennismaking met nieuwe bedrijven. Dat is ook waar HEYDAY voor staat: we zijn onafhankelijk en we verbinden. Vanuit deze positie kan ik opdrachtgevers, vaak al bij een eerste gesprek, aan het denken zetten. Dit leidt vaak tot mooie samenwerkingen.’

Onafhankelijk advies is uniek in de markt

‘In mijn rol ben ik meer een adviseur dan een verkoper. Ik voel mij een verbinder tussen de markt en de klant. Het is prettig dat ik vanuit mijn kennis van de markt op een professionele wijze kan meedenken vanuit een onafhankelijke positie. Omdat we geen direct belang hebben in wie we contracteren, kunnen we een klant gerichter adviseren. We leveren altijd maatwerk.’

Buiten gebeurt het

Een cruciale factor is het zichtbaar zijn in de markt, geeft Tom aan. ‘Ik ga zoveel mogelijk naar buiten. Dat is waar het gebeurt. Ik wil weten waar onze klanten en ketenpartners behoefte aan hebben. Bovendien is het belangrijk dat we laten zien waar we mee bezig zijn. Alleen als ik in gesprek ben, kan ik verbinden. En dat is nodig om het verschil te kunnen maken. Samenwerken en samenbrengen staat in mijn baan centraal.’

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? neem contact op met heyday