Onze meerwaarde

Voor elke klantvraag een maatwerk oplossing

HEYDAY helpt organisaties bij het realiseren van hun facilitaire ambities, van bestuurstafel tot werkvloer. Of het nu gaat om het klantgerichter maken van de facilitaire organisatie, of om het selecteren van een leverancier voor duurzame koffie. Dat er bij opdrachtgevers behoefte is aan ‘denkkracht’ en praktische kennis, blijkt uit de groei van het team van consultants en interimmanagers binnen HEYDAY. Directeur Roland van Herk verwacht dat deze groei nog wel even doorzet.

‘Opdrachtgevers weten dat ze HEYDAY kunnen bellen voor zowel complexe als eenvoudige vraagstukken, op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau. We adviseren bijvoorbeeld over de effecten van flexwerken op het huisvestingsbeleid. Of we leveren tijdelijk een expert om een fusie van facilitaire afdelingen in goede banen te leiden. We helpen klanten, zodat ze het daarna zelf kunnen.’

Roland merkt dat er – ondanks de diversiteit in de klantvraag – een duidelijke trend zichtbaar is in het facilitaire domein. ‘Veel bedrijven hebben al stappen gezet om de facilitaire diensten beter te laten aansluiten op de kernactiviteiten van de organisatie. Daarmee ontstaat er ruimte voor andere thema’s, zoals duurzaamheid en inspelen op technologische ontwikkelingen. Kernvraag is nu: hoe kunnen we met facilitaire diensten meer waarde creëren voor onze organisatie? Mijn persoonlijke missie is dat HEYDAY gezien gaat worden als de partij die de kennis en expertise in huis heeft om voor deze klantvraag een maatwerkoplossing te leveren.’

Gek worden van ‘gewoon’ tv kijken

Zelf gelooft Roland er heilig in dat de eindgebruiker meer centraal komt te staan in het denken over facilitaire services. Hij vergelijkt deze ontwikkeling graag met ervaringen uit zijn persoonlijke leven. ‘Mijn kinderen, de eindgebruikers van de toekomst, worden figuurlijk gezien gek als ze ‘gewoon’ televisie moeten kijken en ze niet even kunnen switchen naar iets wat ze wél leuk vinden. Ze zijn al zo gewend aan Spotify en Netflix… Ik denk dat we moeten wennen aan het idee dat mensen geen genoegen meer nemen met wat hen voorgeschoteld wordt. Werknemers willen zelf zeggenschap hebben. Hoe meer een eindgebruiker zelf kan kiezen, hoe meer tevreden hij is. En dat is strategisch van belang, nu organisaties elkaar weer ‘bevechten’ om de beste talenten binnen te halen.’

FM in je broekzak

‘Zelf kunnen kiezen via je mobiel. Dat is wat we willen. Facility management in je broekzak. Bijvoorbeeld via een app, zoals onze MAX app. Hiermee kun je vergaderruimten boeken of met een foto een storing doorgeven. Met één druk op de knop pas je zelf de temperatuur aan van je werkruimte. En via de geïntegreerde webshop laat je een bloemetje bezorgen bij een zieke collega.’ FM wordt volgens Roland dankzij dit soort innovaties interactiever en leuker. ‘De mogelijkheden zijn eindeloos en vraagt om een hele andere manier van denken. En dat is precies waar we nu dagelijks mee bezig zijn: het inspireren van onze klanten en partners in de keten en hen laten zien wat de mogelijkheden zijn.’

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? neem contact op met heyday